יום שלישי, 8 באפריל 2014

ניקיונות הפסח - לנקות את השנה שעברה

יש כאלו שאוהבים לנקות. אוהבים? נראה כאילו הם ממש חיים למען הניקיונות. אני לא מדבר על ניקיונות פסח, אלא על ניקיונות לאורך כל השנה...
יש כאלו שמנקים כמה פעמים ביום. "מעבירים סמרטוט" הם יטענו...אבל, מדובר באוהבי ניקיון אמיתיים.
אני, לעומתם, אם להודות על האמת, לא חובב ניקיונות. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאד אוהב סדר ואין כמו סביבה נקיה כדי לתרום להרגשה הטובה, אבל המרדף הבלתי פוסק אחר הניקיונות הוא לא כוס הקפה שלי. Se La VI.

ניקיון הפסח, לעומת זאת, הוא דבר אחר לגמרי. יש משהו שונה ומיוחד בניקיון המסויים הזה. 
ניקיון הפסח הוא עמוק יותר וזו הזדמנות בשבילי לעשות סדר ולהיזכר בשנה החולפת, איך הייתה ואיך הייתי אני.

תוך כדי הסדר כבר נתקלתי בחפצים שונים שייצגו עבורי זמנים ומאורעות שונים שהתרחשו לאורך השנה החולפת. מצאתי והתרגשתי. הרשימות ה"הן" בנושא ה"הוא", החומרים השונים ששימשו אותי לבניית הקמפיין ה"זה", צעצועים של הילדים, בגדים של הילדים שכבר לא מתאימים במידתם (הם גדלים הרבה בשנה אחת, לא יאמן) ועוד. יש הרבה.
אני נקרע בין הדילמה הקבועה: לזרוק (ואם אפשר לתרום אז אני תמיד מעדיף) או לשמור...

כבני אדם, אנחנו מאד אוהבים לשמור דברים. מצד אחד, אנחנו נוסטלגיים ומצד שני...לכו תדעו...מה, לא נשתמש בזה מתישהו? בטוח שכן, לא?! ו...כמה שילמנו על זה בזמנו...וכמה מיוחד זה היה כשקנינו את זה...טוב, נשמור את זה לכל מקרה... או שאולי...

תוך כדי הסדר אנחנו גם מבקרים את עצמנו (מלשון בקרה ולא ביקורת, אבל גם ביקורת זה בסדר אם יש ואם אפשר ללמוד ממנה ולהשתפר הלאה). אני לפחות משווה את הגרסה הנוכחית והמשופרת יותר(מה לעשות, אנחנו משתכללים כל הזמן, לא?) מול זו של השנה החולפת. איך הייתי ופעלתי אז ואיך כיום. כיצד נהגתי אז במצבים מסוימים וכיצד אני נוהג כיום. באיזה מקום הייתי אז ובאיזה מקום אני היום.

מין חשבון נפש שנתי מרוכז ובו בזמן גם בחינה של ההישגים שהושגו לאורך השנה החולפת... ולשמחתי היו הרבה כאלה.

על האנשים החשובים בחיי, על החברים והאנשים הטובים שאני פוגש, על מי שנגע, ריגש ולימד אותי ועל מי שהצלחתי אני לשפר את חייו עסקית ו\או אישית.

הייתה חתיכת שנה, את זה אני אומר ללא כל ספק. מחכה כבר לשנה הקרובה.

אני חוזר לסדר, אבל לפני זה...
שיהיה לכולכם וליקיריכם חג פסח שמח. 
שי

=================================================================
הכותב הינו יועץ שיווק והבעלים של חברת integral אסטרטגיות שיווק יצירתיות - ייעוץ | ליווי | הרצאות | סדנאות
www.i-group.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה